vrijdag 6 juni 2014

Rit 6: Arezzo - Montecatini Terme: een epische afsluiter (05.06.2014)

Voor dag en dauw maak ik eerst komaf met de blog van daags voordien. Een stevig ontbijt later zijn we klaar voor onze laatste rit van dit zalig weekje Toscane. De zon reist met ons mee en omdat het onze laatste rit is, steekt ook zij een extra tandje bij: het is bloedheet in Toscane vandaag.

We rijden recht en snel van Arezzo naar Firenze. Deze cultuurhistorische Hoofdstad vergt een meerdaags bezoek. Dat deed ik dertien jaar geleden. Vandaag beperk ik mij tot een vluggertje omdat ik absoluut nog eens naar de Ponte Vecchio wil - for emotional reasons. En zo geschiedde ...

@ The Ponte Vecchio

Met zicht op de Ponte Vecchio nip ik aan een obligate Caffè americano en kap een liter water binnen als dam tegen de loden hitte. Dan vlucht ik uit de ontiegelijk drukke stad, plat getreden door ontelbare hoofdzakelijk Amerikaanse toeristen.  Ik pikken Willy op bij de Duomo in Pistoia en we rijden Noordwaarts de stad uit.
In de uitgestippelde routes was een extra lus voorzien boven Pistoia van een vijftigtal kilometer. Omdat het de laatste dag is en we morgen van de moto’s voor even afscheid moeten nemen, laat ik de uitgestippelde routes voor wat ze zijn; over naar plan B: The Old Fashioned Map. We maken een extra lus van om en bij 200 km door de Apuaanse Alpen.
WAT EEN FEEST !!! Weg van de drukte in de stad naar de rust en de pracht van de fabelachtig mooie natuur in de Apuaanse Alpen.  En de route is o zo mooi: geen driehonderd meter zonder bocht over het hele traject van Pistoia over de lieflijke Alpendorpjes Porreta Terme,  Sestola,  Pievepalago,  Abetone en Cutigliano,  zo naar Montecatini Terme. Zalig, zalig, zalig ... Een epische rit en een  meer dan waardige afsluiter van een fantastische week Toscane.

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

Eens in Montecatini sluiten we de dag en de vakantie even 'waardig' af ...






Enkele sfeerbeelden

Vriendelijk briefje aan de moto om niet meer in de voetgangerszone voor de B&B te parkeren. "Ik zal het nooit meer doen" 😁

B&B Antica Corte dei Principe

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

Firenze
Firenze

Koppen lopen op de Ponte Vecchio in Firenze


Boulevard of Broken Dreams ...

Ponte Vecchio

Selfie @ The Ponte Vecchio

Ponte Vecchio

Firenze


De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

Kawa @ de Apuaanse Alpen

Kawa @ de Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

De Apuaanse Alpen

Sneeuw op de bergtoppen

Hotel capelli in Montecatini

A beer al the finish ...

D. O. R. S. T.  ...

1 opmerking:

  1. Mooie liedjes duren nooit lang genoeg... "Tempus fugit - Carpe Diem" heb ik ooit ergens gelezen.... Jullie hebben de voorbije dagen alweer onvergetelijke indrukken en ervaringen geplukt die niemand jullie nog kan afpakken!

    Viva La Libertà !!! Bart Che Lorejas-zonder-motor-want-hij-start-niet-meer

    BeantwoordenVerwijderen